Naar de Chinese Muur - Reisverslag uit Peking, China van wenxin - WaarBenJij.nu Naar de Chinese Muur - Reisverslag uit Peking, China van wenxin - WaarBenJij.nu

Naar de Chinese Muur

Blijf op de hoogte en volg wenxin

24 Juli 2012 | China, Peking

7:17
Vandaag gaan we naar de Chinese Muur! We gaan om 9:00 al weg, we worden dan opgehaald door een man met een busje.

15:00
We zijn door een man(met een pret-face xD) naar de Chinese Muur gebracht, dat was ruim 1,5 uur saai in een auto zitten. Ik had niet gedacht dat de Chinese Muur zo ver en hoog in de bergen lag. We moesten omhoog met een kabelbaan en dat was eng! Maar ik heb het overleefd hoor, haha… toen we boven waren gingen we met een trap de Chinese Muur op, dat was niet zo erg, maar die hele muur blijkt uit alleen maar trappen te bestaan!!! Dus toen hoefde ik niet zo heel veel die muur meer op, want dat stuk moet je dan ook nog helemaal terug lopen…De traptreden waren heel ongelijk, de ene was heel groot en de ander dun of ze zaten dan de ene keer heel ver uit elkaar en dat weer dicht op elkaar. Gelukkig hebben we ook niet zo ver gelopen, want het was wel vermoeiend zo veel traplopen met zulk warm weer.
Je kon de Chinese Muur weer af met de kabelbaan of de rodelbaan. Papa, Wim, Lindy, Ruyun en ik gingen met de rodelbaan, dat duurde wel lang, want er was een super lange rij. Maar we gingen natuurlijk gewoon wachten. Mama, Sarie & Dorien gingen met de kabelbaan weer naar beneden en dat ging wel sneller. Met de rodelbaan naar beneden gaan was leuker dan met de kabelbaan omhoog gaan ;)
Toen we met z’n 8en weer beneden waren gingen we bij een markt kijken die daar was. Dat was wel leuk hoor, maar ik heb er niets gekocht. Daarna gingen we opzoek naar ‘onze’ auto. En een aantal keer stonden we bij de verkeerde xD We zouden nu naar het Vogelnest gaan, maar dat gebeurde niet… die chauffeur reed ons gewoon terug naar het hostel :( Ik vond het wel jammer, maar pech dan.

21:36
We hebben zo straks wel lekker gegeten bij ons hostel! We bestelden gewoon een aantal gerechten voor totaal 8 personen ;) Daarna gingen Wim, papa, Ruyun, mama, Dorien en ik wandelen, nou dat was helemaal top… :$ Na het wandelen gingen Ruyun & ik douchen en dan lekker chillen op ons (harde) bed. Nu ga ik nog ff lezen en dan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wenxin

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 7583

Voorgaande reizen:

21 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Onze tweede reis naar China

Landen bezocht: