Naar de Verboden Stad - Reisverslag uit Peking, China van wenxin - WaarBenJij.nu Naar de Verboden Stad - Reisverslag uit Peking, China van wenxin - WaarBenJij.nu

Naar de Verboden Stad

Blijf op de hoogte en volg wenxin

23 Juli 2012 | China, Peking

7:27
Net gedoucht en ik heb ook best lekker geslapen op dat harde bed, haha. Maar dat komt vast ook gewoon omdat ik echt super moe was van het reizen, maar dat waren we allemaal!! Vandaag willen mama & Sarie naar de Verboden Stad en ik ook wel. Me vader wil naar het plein van de hemelse vrede… Dus ik ben benieuwd wat we vandaag gaan doen. Straks gaan we ook natuurlijk nog ontbijten en ik ben ook benieuwd hoe dat hier is in dit hostel.

17:12
Vandaag zijn we naar de Verboden Stad geweest, maar het was wel heel moeilijk om daar te komen. We gingen eerst heel lang lopen naar de Verboden Stad, maar toen kwamen we uit bij de uitgang van de Verboden Stad…en daar kon je er niet in. Dus toen gingen we met een riksja erheen en die was heel duur! Die mannetjes wouden ons wel naar de voorkant brengen, nou niet dus. Aan het eind van een hutong moesten we al weer uit de riksja, en toen moesten we hun nog meer geld betalen( en we hadden hun al betaald!). Maar wat nog het stomste was, was dat we nu nog niet bij de voorkant waren van de Verboden Stad, we waren er nu volgens mij nog verder vandaan. En daar hadden we dus ons geld aan uit gegeven, aan een oneerlijk misleidend mannetje… -_- ik werd er echt sacherijnig van, haha…We gingen dus maar met z’n achten aan de weg staan, en wachten op een taxi. Gelukkig hadden we wel snel een taxi die ons naar de ingang van de Verboden Stad kon brengen. Alleen dat was dan wel zonder Wim, Sarie, Lindy & Dorien:( Toen we met ons vieren bij de ingang waren, gingen we best lang wachten tot dat we Wim of Sarie zouden zien. Maar die zagen we niet na heel lang zoeken en kijken, dus gingen we maar gewoon naar binnen. Ik vond het wel jammer dat we nu met z’n 4 waren hoor. Gelukkig zag Wim ons opeens, en rende Sarie naar ons toe! Dus gingen we gelukkig met hun samen naar de Verboden Stad. Ik vond de Verboden Stad echt super groot ,er waren ook super veel trappen en alle daken waren rood. Het was wel leuk om de Verboden Stad te zien maar wel stom dat we er via zo´n stomme omweg moesten komen.

Na de Verboden Stad gingen we weer liften voor een taxi. Toen er eindelijk een hadden, wou hij ons niet naar het hostel brengen, het was te dichtbij…echt suf. Ze willen toch geld? Nou kom op dan, dan kunnen ze een kleinere afstand ook wel even doen. Daardoor moesten we dat hele eind terug LOPEN in de hitte het was nu echt warmer geworden!!) Toen eindelijk naar 10.000 (gnegne) uren waren we weer bij ons hostel, Ruyun en ik gingen gewoon een tijd niksen op bed, behalve dan whatsappen met Fenna & Janique :D

22:28
We hebben weer avond gegeten bij ons hostel, het was weer heel lekker! Ik had een vegetarisch gerecht, maar we hadden al het eten dat we hadden besteld gewoon met z’n alle gedeeld hoor. Daarna gingen, Wim,papa, Ruyun, Lindy, Dorien en ik wandelen en gingen we opzoek naar keukens waar ze dieren op straat slachten…gelukkig hebben we dat niet gevonden en gezien! En morgen gaan we naar de Chinese Muur!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wenxin

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 7587

Voorgaande reizen:

21 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Onze tweede reis naar China

Landen bezocht: