Het eten in China - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van wenxin - WaarBenJij.nu Het eten in China - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van wenxin - WaarBenJij.nu

Het eten in China

Blijf op de hoogte en volg wenxin

12 Augustus 2012 | Nederland, Haarlem

23-07-2012 Op straat zag je mensen levende eenden en kippen plukken, zo’n beest hing levend ondersteboven en die veren werden er dan gewoon uitgetrokken!

25-07-2012 Op het treinstation was een ‘speciale’ winkel. Er werden ‘lekkere’ tussendoortjes verkocht die in Beijing heel populair zijn. Wat er je bijvoorbeeld kon kopen in plastic verpakkingen: eenden nek, eenden voet, eendenlever & eenden vleugel, illl…..onze gids zei dat hij dat heel lekker vind, nou ik zou het nooit durven eten!

26-07-2012 Bij het ontbijt vanochtend zag ik vogeleieren, van een eend ofzo, níet van een kip, ze waren veel groter!:0

27-07-2012 Ik zag bij het ontbijt gebakken kippenpoten. En niet van die kluifpoten zoals in Nederland, maar echt de onderkant van een kippenpoot.

28-07-2012 In een grote supermarkt zag je allemaal levende dieren die nog worden gedood :( zoals kikkers, inktvissen, schildpadden en vooral veel vissen! Ik vond het echt heel zielig en het stonk er ook heel erg.

01-08-2012 In het Bei Hu park liep een man met een stok dwars over z’n nek heen. Aan die stok hingen ondersteboven een stuk of 5 levende eenden! Het zag er echt heel zielig uit, zeker omdat ze levend waren.