Naar de hoogste berg van Chenzhou - Reisverslag uit Chenzhou, China van wenxin - WaarBenJij.nu Naar de hoogste berg van Chenzhou - Reisverslag uit Chenzhou, China van wenxin - WaarBenJij.nu

Naar de hoogste berg van Chenzhou

Blijf op de hoogte en volg wenxin

02 Augustus 2012 | China, Chenzhou

20:27
Vanochtend zijn we naar de hoogste berg van Chenzhou geweest: de Suxian Mountain. Via een kabelbaan gingen we toen naar boven. Alleen voordat dat mocht, moesten we wel de goede toegangsbewijzen hebben ;) We hadden namelijk zonder dat we het zelf wisten alleen kaartjes gekocht voor het park, maar dus niet voor de kabelbaan en de Suxian Mountain, hahaha… Papa moest toen met een meneer van de kabelbaan meelopen naar een kassa(denk ik), zodat hij dan kon laten zien dat we niet de goede kaartjes bij ons hadden. Want wij snapte alle 4 eerst natuurlijk niet wat hij bedoelde. Papa kwam inderdaad ook terug met gekochte kaartjes voor de kabelbaan! Mama en ik gingen in een zo’n ding en papa & Ruyun. Het eerste stuk was niet heel eng, maar later gingen we echt zo steil omhoog, dat was wel spannend. Op de Suxian Mountain had je wel echt heel mooi uitzicht over Chenzhou! Daar van heb ik veel foto’s gemaakt. Ook vanuit de kabelbaan natuurlijk. Op de berg waren een aantal tempels, maar als je daar in wou moest je betalen -_- daar zijn we (logisch) dus niet in geweest. Via de kabelbaan gingen we natuurlijk ook weer naar beneden.

We zijn vandaag ook nog weer naar een apotheek geweest, voor m’n verkoudheid…nu heb ik een poedertje dat je moet oplossen in water. Die poeder ziet er vaag uit, maar verder proef ik er niets van, want ik ben verkouden ;) In de middag voelde ik me niet lekker, mama en ik bleven in het hotel. Ik hoop dat ik niet ziek wordt, maar ik voel me wel zo. Ik heb hoofdpijn, soms ook buikpijn en door het zoveel hoesten heb ik pijn in me schouders. Papa en Ruyun gingen wandelen en shoppen in het centrum. Ruyun wou hier namelijk nog zilveren oorbellen kopen!

Vanavond hebben we in een ander restaurant gegeten dan die van het hotel. Het was wel weer even moeilijk om duidelijk te maken wat we wouden eten. Gelukkig konden we veel op foto's aanwijzen. Zonder dat we het zelf wisten, hadden we bijna alleen maar vegetarische gerechten besteld, beter! De groentes waren dan ook wel lekker, maar toen kwam er ook nog een grote schaal met vlees...en héél véél rode pepers!! Ik durfde dat echt niet te eten, veel te pittig. Mama vond de rode pepers super lekker, papa ging er ook wat van eten, maar vond het super pittig. Ruyun ook. Die mevrouw had toen voor ons zoveel mogelijk rode pepers er uitgehaald, maar als nog at ik er niets van hoor. Toen we hadden betaald gaven we die mensen van het restaurant klompjes en geld. Maar ze wouden het niet aannemen en zeker het geld niet! Uiteindelijk kregen we ons geld dus terug... xD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wenxin

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 7580

Voorgaande reizen:

21 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Onze tweede reis naar China

Landen bezocht: