Wat is typisch Chenzhou? - Reisverslag uit Chenzhou, China van wenxin - WaarBenJij.nu Wat is typisch Chenzhou? - Reisverslag uit Chenzhou, China van wenxin - WaarBenJij.nu

Wat is typisch Chenzhou?

Blijf op de hoogte en volg wenxin

01 Augustus 2012 | China, Chenzhou

7:40
Vanochtend met papa om 6:00 opgestaan! :0 Toen gingen we samen met een taxi naar het Bei Hu park, daar zijn we toen ongeveer een uur geweest. Heel veel mensen waren daar aan het dansen met waaiers op muziek, waren aan het badmintonnen of stonden in groepjes te dansen op muziek, het was er in ieder geval al een druk en levendig. Ook werd en Tai Ji gedaan. Veel mensen deden ook rek en strek oefeningen xD Wat ook wel mooi was, was dat ze met water en kwasten op de tegels eindeloos veel karakters aan het schrijven waren! Maar dat verdween natuurlijk wel snel, omdat het er heel warm is. Het was allemaal wel leuk en grappig om te zien wat er s’ochtends vroeg gebeurt hier! In deze drukte in het Beu Hu park ben ik dus gevonden...

17:41
Na dat we vanochtend hadden ontbeten gingen we met ons 4en naar het centrum van Chenzhou. Daar hebben we natuurlijk veel winkels bekeken en vooral juweliers, want daar kan je zilver kopen. Zilver is iets typisch Chenzhou volgens onze gids. Van mama moest ik eigenlijk gewoon iets moois kiezen om te kopen dat uit me geboortestad komt, maar dat vond ik echt super moeilijk. Ik keek naar veel zilveren hangertjes. Het duurde super lang tot dat ik er een zag die ik echt leuk en mooi vond. Het werd een hangertje met een paard erop, haha…ik wist niks beters ;) Ik ben vandaag ook van een trap gevallen -_- en dat deed echt super pijn… daarna gingen we alleen nog brood halen bij een (super lekkere) bakker: L’Senna en toen gingen mama, Ruyun en ik met een taxi terug naar het hotel. Papa had nog wel zin om verder Chenzhou in te wandelen…. Ik was blij dat wij drieën terug gingen, want ik voelde me echt super moe. Papa was uiteindelijk verdwaald trouwens en hij had het kaartje van het hotel aan een taxichauffeur laten zien, zodat hij hem naar het hotel kon rijden, hahaha… papa wist de weg dus niet meer terug xP
Ruyun, ik en mama gingen in het hotel de broodjes opeten, ze waren super lekker: héél zoet! Verder hebben Ruyun en ik toen maar wat kleding gewassen, moet ook gebeuren. Maar daarna voelde ik me nog minder lekker, ik had toen hoofdpijn, keelpijn en ik moest hoesten, gelukkig mocht ik van mama een paracetamol. Ik ging toen proberen te slapen (=natuurlijk niet gelukt…). Nu heb ik een beetje verhoging, maar dat komt denk ik ook door gisteren, omdat ik toen zenuwachtig was voor het kindertehuisbezoek!

2 hoogtepunten van vandaag:
In het Bei Hu park is een groot meer en daar gingen we met een bootje op varen. Ruyun en ik gingen sturen, gelukkig was dat heel makkelijk. Heel veel mensen keken naar ons, dat was natuurlijk omdat we een ‘aparte combi’ zijn: 2 chinezen en 2 buitenlanders.
(ook) In het Bei Hu park sprak een meisje van ongeveer 10 jaar denk ik ons aan in het engels! Ze vroeg waar we vandaan kwamen en mama moest toen van haar met een kwast en water een karakter schrijven op de tegels. Nou dat trok heel veel aandacht, binnen een paar minuten waren we omringt door allemaal mensen die naar ons keken xD

20:51
Toen we zo straks gingen avondeten in het hotel hadden we kip besteld. Nou die kregen we ook. Een hele! Ik was van plan om ook een stukje van de kip te proeven, met na druk op wás. Het was wel in stukjes, maar wat je bijvoorbeeld héél goed zag waren de poten, vleugels en de kop…en ik schrok me dood toen papa die kop perongeluk opeens vast pakte met z’n stokjes. Ik gilde kei hard! En dat zagen die meisjes van het restaurant, zij vonden het volgens mij super grappig dat ik zo schrok. Ik heb niets van die kip gegeten, ik vond het veel te eng! Gelukkig waren er ook gewoon groentes, die durfde ik wel te eten;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wenxin

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 7561

Voorgaande reizen:

21 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Onze tweede reis naar China

Landen bezocht: